Regulamin

Regulamin portalu świadectwa-szkolne.pl


§ 1 Postanowienia wstępne

1. Sklep internetowy ŚWIADCTWA-SZKOLNE, dostępny pod adresem internetowym świadectwa-szkolne.pl, prowadzony jest przez DRUKARNIA CZĘSTOCHOWSKIE ZAKŁADY GRAFICZNE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w 42-200 CZĘSTOCHOWA, NAJŚWIĘTSZEJ MARYI PANNY 52, wpisanego do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Częstochowie, XVII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000192964, o kapitale zakładowym 1 250 000,00 ZŁ, NIP 5732555160, REGON 15214978000000.

2. Niniejszy Regulamin skierowany jest do Klientów korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.

§ 2 Definicje

1. Klient, Odbiorca - podmiot korzystający ze Sklepu wskazany przez Ministra Edukacji do odbioru blankietów dokumentów publicznych, których emitentem jest minister właściwy do spraw oświaty i wychowania.

Klientem może być:
  • publiczna i niepubliczna szkoła podstawowa lub szkoła ponadpodstawowa działająca na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, z wyjątkiem szkół artystycznych, o których mowa w art. 2 pkt. 2 c tej ustawy,
  • publiczna i niepubliczna szkoła ponadpodstawowa działająca na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, z wyjątkiem szkół artystycznych, o których mowa w art. 2 pkt. 2 c tej ustawy,
  • kurator oświaty działający na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737),
  • okręgowa komisja egzaminacyjna działająca na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2024 r. poz. 750 i 854),
  • Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą,
  • organ prowadzący jednostkę systemu oświaty, o których mowa w § 2.1 lit. a-b, niebędący Konsumentem.

2. Nabywca - Płatnik Faktury VAT.

3. Użytkownik - osoba uprawniona z ramienia Klienta do założenia Konta oraz zamawiania produktów ze Sklepu.

4. Osoba uprawniona - osoba uprawniona z ramienia Klienta do odbioru dokumentów publicznych.

5. Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zdefiniowana w art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. KODEKS CYWILNY (Dz.U.64.16.93 z późn. zm.).

6. Sprzedawca - Drukarnia Częstochowskie Zakłady Graficzne Sp. z o.o. z siedzibą w Częstochowie przy Al. NAJŚWIĘTSZEJ MARII PANNY 52, kod pocztowy 42-200, NIP 5732555160, REGON 15214978000000.

7. Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym swiadectwa-szkolne.pl.

8. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

9. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.

10. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.

11. Konto - konto Klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.

12. Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.

13. Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.

14. Koszyk - element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.

15. Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

16. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.

§ 3 Kontakt ze Sklepem

1. Adres Sprzedawcy: Drukarnia Częstochowskie Zakłady Graficzne Sp. z o.o., 42-200 Częstochowa, Al. NMP 52.

2. Adres e-mail Sprzedawcy: swiadectwa@czg.pl.

3. Numer telefonu Sprzedawcy: (+48) 34 34 304 34.

4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 69 1050 1142 1000 0023 7951 5568.

5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.

6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 7-15.

§ 4 Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

  • urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Safari lub Opera w najnowszej wersji,
  • aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
  • włączona obsługa plików cookies i JavaScript.

§ 5 Informacje ogólne

1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.

2. Przeglądanie asortymentu Sklepu wymaga założenia Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu.

3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).

4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.

§ 6 Weryfikacja Klienta

1. Aby móc założyć Konto w Sklepie i dokonywać zakupów, Klient przechodzi proces weryfikacji, czy jest uprawniony do zakupu produktów w Sklepie.

2. Aby rozpocząć proces weryfikacji, należy na stronie swiadectwa-szkolne.pl/weryfikacja wypełnić jedno z pól REGON, NIP, Nr RSPO.

3. Weryfikacja polega na sprawdzeniu w bazie Głównego Urzędu Statystycznego oraz w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych, czy podano Klienta zgodne z § 2.1 niniejszego regulaminu.

4. Sklep automatycznie wyszukuje adres e-mail Klienta, na który zostanie przesłany link weryfikacyjny. W przypadku braku adresu e-mail w ogólnodostępnych bazach konieczna będzie dodatkowa weryfikacja adresu e-mail za pośrednictwem pracownika sklepu.

5. Weryfikacja Klienta zostanie zakończona po kliknięciu przez Użytkownika w link weryfikacyjny, który na podany adres e-mail zostanie przesłany przez Sklep.

§ 7 Zakładanie Konta w Sklepie

1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracyjny, który zostanie wyświetlony po kliknięciu w link weryfikacyjny.

2. Niezbędne jest podanie następujących danych: login Klienta, hasło, imię i nazwisko Użytkownika zakładającego Konto, imię i nazwisko Osoby uprawnionej.

3. System automatycznie rozpoznaje dane teleadresowe Odbiorcy i Nabywcy. Dane te Użytkownik może w każdej chwili zmienić w panelu „Edytuj profil”.

4. W przypadku znaczącej zamiany danych teleadresowych, która może wskazywać na to, że Odbiorca lub Nabywca nie są organami uprawnionymi do zakupu w Sklepie, Sklep może za pomocą swojego pracownika przeprowadzić dodatkową weryfikację.

5. Użytkownik nie ma możliwości samodzielnej zmiany nazwy Klienta. W przypadku takiej konieczności Użytkownik może założyć nowe Konto lub skontaktować się ze Sklepem za pomocą danych zamieszczonych w § 3 niniejszego regulaminu.

6. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.

7. Sklep bez podania przyczyny może usunąć Konto, o czym poinformuje Klienta za pomocą wiadomości e-mail. Usunięcie Konta może wystąpić w szczególności, gdy Klient nie jest uprawniony do zakupów w Sklepie.

8. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła Użytkownika ustanowionych w Formularzu rejestracji.

9. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

§ 8 Zasady składania Zamówienia

1. Zalogować się do Sklepu.

2. Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”, podając ilość zamawianych przedmiotów.

3. Klient może zamówić tylko te Produkty, które odpowiadają jego typowi placówki. Przykładowo Szkoła Podstawowa nie ma możliwości zakupu produktów przeznaczonych dla Liceów Ogólnokształcących. Sklep automatycznie uniemożliwia zamówienie Produktów innych niż odpowiadają typowi placówki Klienta.

4. Po przejściu do koszyka oraz sprawdzeniu poprawności zamówienia, Klient przechodzi na stronę „Podsumowanie zamówienia”.

5. Przed złożeniem Zamówienia Klient ma możliwość w koszyku wygenerowania Zamówienia w formacie PDF, w przypadku gdy jego wewnętrzne procedury wymagają akceptacji złożenia zamówienia przez inne osoby niż Użytkownik. Generowanie Zamówienia w formacie PDF nie jest konieczne i wymagane przez Sklep.

6. Po weryfikacji podsumowania zamówienia Klient składa zamówienie poprzez kliknięcie „Złóż zamówienie”.

7. W podsumowaniu zamówienia Klient może dołączyć swoje uwagi do zamówienia. Mogą tam znaleźć się np. prośby o zmianę danych teleadresowych.

8. Zapisy w polu „Uwagi do zamówienia” zawsze podlegają weryfikacji pracownika Sklepu.

9. Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje potwierdzenie za pomocą poczty e-mail wraz z wygenerowanym zamówieniem w formacie PDF, a złożone zamówienie otrzymuje status „Oczekujące”.

10. W przypadku wątpliwości co do weryfikacji Klienta, Sklep może poprosić o przesłanie podpisanego zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

11. Po weryfikacji kompletności i prawidłowości zamówienia pracownik Sklepu zmienia status na „W realizacji”, o czym Klient zostaje poinformowany za pomocą poczty elektronicznej.

12. W przypadku Produktów numerowanych posiadających swój indywidualny numer, Sklep automatycznie przydziela numery przeznaczone do sprzedaży Klientowi. Klient nie ma wpływu na zakres numeracji.

§ 9 Oferowane metody dostawy oraz płatności

1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:

  • Przesyłka pocztowa do rąk własnych Osoby uprawnionej,
  • Odbiór osobisty przez Osobę uprawnioną,
  • Inny uzgodniony przez Sklep i Klienta, zapewniający dostawę do Osoby uprawnionej, np. poprzez pracownika Sklepu.

2. Jedyną dostępną formą płatności jest przelew na konto Sklepu w terminie 30 dni od daty wystawienia Faktury VAT.

3. Opłacenie zamówienia nie jest warunkiem koniecznym do realizacji Zamówienia. Klient otrzyma Zamówienie, a płatność zostaje odroczona zgodnie z terminem oznaczonym na dokumencie sprzedaży - Faktura VAT.

4. Klient podczas składania zamówienia w koszyku może zmienić preferowaną formę dostawy.

§ 10 Wykonanie umowy sprzedaży

1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 8 Regulaminu.

2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie, po weryfikacji zamówienia, przyjmuje je do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie zakładania Konta adres poczty elektronicznej Klienta. Wiadomość zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia, jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta tej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

3. Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 30 dni kalendarzowych od od daty wystawienia Faktury VAT.

4. Zamówione Produkty zostaną wysłane przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w Zamówieniu, w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.

5. Początek biegu terminu dostawy Produktów z Zamówienia do Klienta liczy się od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

6. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktów, Produkty będą gotowe do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Zamówienia. O gotowości Produktów z Zamówienia do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.

7. Po zakończeniu realizacji Zamówienia, Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie zakładania Konta adres poczty elektronicznej Klienta, a zamówienie otrzyma status „Zrealizowane”, co oznacza gotowość do odbioru osobistego lub potwierdzenie wysłania Produktów z Zamówienia do Klienta.

8. W przesłanej wiadomości e-mail zostanie załączony dokument sprzedaży – Faktura VAT w formacie PDF. Dodatkowo wraz z zamówieniem Sklep przesyła papierową wersję dokumentu sprzedaży.

9. Dostawa Produktów z Zamówienia odbywa się wyłącznie na terenie Polski na adres Klienta zweryfikowanego przez Sklep.

10. Dostawa Produktów z Zamówienia do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszyk” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

11. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.

§ 11 Reklamacja i gwarancja

1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.

2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.

3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.

4. Klientowi, w przypadku stwierdzenia wady Produktu/ów, przysługują roszczenia:

  • Wymiana rzeczy na nową, wolną od wad,
  • Naprawa rzeczy,
  • Obniżenie ceny,
  • Odstąpienie od umowy.

5. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.

6. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.

7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania żądania.

8. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.

§ 12 Dane osobowe w Sklepie internetowym

1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.

2. Dane osobowe Klientów zbierane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego są zbierane w celu realizacji Umowy Sprzedaży oraz w celach marketingowych.

3. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Sprzedawcy.

4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy oraz założenia Konta Klienta.

§ 13 Postanowienia końcowe

1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.

2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Na stronach Sklepu zamieszczony jest zawsze aktualny Regulamin.

3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o ochronie danych osobowych.

4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.